Handelsbetingelser


 
 

Generelle oplysninger

MiniZoo.dk (MINIZOO ApS)
CVR-nr. 32829562
Adresse Gudrun Børresensvej 9, 4070 Kirkehyllinge
Mailadresse salg@MiniZoo.dk
Telefonnummer 32164545

 

Anvendelsesområde
Nærværende handelsbetingelser er gældende for alle aftaler indgået mellem MiniZoo ApS ("MiniZoo”) og dig som forbruger, når du afgiver en ordre via www.MiniZoo.dk

 

Der tages ikke gebyr for betaling med betalingskort hos MiniZoo®. Alle gebyrer forbundet med betaling med VISA/Dankort, VISA, Mastercard og VISA Electron på MiniZoo.dk betales af MiniZoo®.

Beløbet hæves først på dit kort, når varerne sendes fra MiniZoos lager. Der kan aldrig trækkes et større beløb end det, du har godkendt ved købet.

Du kan se de øvrige betalingsmetoder nedenfor:

På MiniZoo.dk kan der, udover betalingskort, også betales med:
- Klarna
- PayPal                                                             (Betaler du via PayPal, er du ikke beskyttet af indsigelsesordningen. Læs mere om betingelserne på PayPals hjemmeside.)
- Viabill                                                                

- Bankoverførsel til konto: kontonummer           (Ved bankoverførsel er du ikke beskyttet af indsigelsesordningen.)

Alle priser angivet på MiniZoo.dk er inklusiv moms. 

Levering

For at få din vare leveret, skal du betale for fragten. Levering sker med PostNord, eller tilsvarende leverandør, direkte til din ønskede leveringsadresse og vi bestræber os på levering indenfor 1-3 hverdage, medmindre andet er angivet. MiniZoo® forbeholder sig retten til at sende ordren delvist eller samlet. Levering anses for sket, når varen er kommet i din besiddelse.

Hvis du fortryder dit køb (fortrydelsesret)
Du har 30 dages fortrydelsesret, når du handler på MiniZoo.dk. Fortrydelsesfristen udløber 30 dage efter dagen, du har modtaget din vare. Du skal indenfor 30 dage efter modtagelse af din ordre, sende varen retur sammen med en udfyldt returformular (den finder du her på sitet), hvor du gør tydeligt opmærksom på, at du ønsker at fortryde dit køb. Du kan også indgive meddelelsen skriftligt på salg@MiniZoo.dk senest 30 dage efter modtagelse af din ordre, hvorpå du efterfølgende vil modtage en skriftelig bekræftelse fra os. Herefter skal ordren sendes retur indenfor maksimalt 14 dage. Returformularen skal uanset udfyldes og sendes retur sammen med din ordre. Linket finder du medsendt din ordrebekræftelse og nederst på denne side.

Du kan ikke fortryde dit køb ved blot at nægte modtagelse af varen, uden samtidig at give os tydelig meddelelse om dette. I så fald du nægter modtagelse af din ordre, eller ikke afhenter din pakke på det udvalgte afhentningssted, uden at give os tydelig besked om dette, så forbeholder vi os retten til at fratrække vores samlede udgift i forbindelse med fragt, når vi krediterer din ordre.

Returnering/ombytning

Du skal uden unødig forsinkelse og senest 30 dage efter modtagelse af din ordre, sende varen retur sammen med en udfyldt retur-/ombytningsformular, hvor du gør tydeligt opmærksom på, at du ønsker at fortryde eller ombytte dit køb. Er retur-/ ombytningsformularen ved en fejl ikke vedlagt din ordre, kan du downloade den via linket nederst på denne side. MiniZoo® er ikke forpligtet til at tilbagetage eller ombytte din vare, hvis fristen ikke er overholdt. MiniZoo® betaler de direkte udgifter i forbindelse med tilbagelevering af varen, hvis du bruger den returlabel (return drop-off) der blev fremsendt med din ordre. Ved returnering er du ansvarlig for, at varen er pakket forsvarligt ind. Du bærer risikoen for varen fra tidspunktet du har modtaget den, til varen er leveret retur til MiniZoo®, der kvitterer for overdragelsen.

Vi anbefaler, at du sender varen retur (både ved ombytning og reklamation) ved at bruge den medsendte, forudbetalte returlabel til ombytning og returnering, så den er forsikret, og den kan spores. Vælger du at returnere din ordre på anden vis uden at have taget kontakt til os og med en anden fragtmetode, hæfter du selv for denne omkostning.

Du har alene ansvaret, hvis pakken ikke når frem til os. En kvittering på en brevforsendelse er ikke en gyldig dokumentation for pakkens forsendelse. MiniZoo® er ikke ansvarlige for at erstatte varer der ikke når frem til os, derfor er det vigtigt at pakken sendes forsikret, og at den kan spores. Hvis en af de mulige drop-off steder (afleveringssteder) nægter at modtagelse af den forudbetalte returlabel, skal du kontakte os med det samme, så vi kan udrede problemet.

Varens stand, når du sender den retur
Du hæfter for eventuel forringelse af varens værdi, som skyldes anden håndtering, end hvad der er nødvendigt for at fastslå varens art, egenskaber og den måde, den fungerer på. Varen skal leveres tilbage uden stærke lugte af parfume, dyr,  vaske-/skyllemiddel, tobaksrøg og lignende. I så fald forbeholder vi os retten til at afregne for en eventuel værdiforringelse, hvilket betyder, at du ved fortrydelse af købet kun får en del eller intet af købsbeløbet retur, afhængig af varens handelsmæssige værdi.

Det er ikke nødvendigt at vaske produkter inden returnering til os. Men har du behov for at vaske produktet inden for retur- og ombytningsfristen, må produkterne udelukkende vaskes i neutralt-lugtende vaskemiddel og uden skyllemiddel. 

Manglende original emballage kan muligvis udgøre en værdiforringelse, så for at være sikker på at kunne modtage alle pengene retur, anbefales det, at varen returneres i den originale emballage.

Tilbagebetaling af købsbeløbet
Hvis du fortryder dit køb, får du naturligvis det beløb tilbage, du har indbetalt. I tilfælde af en værdiforringelse, som du hæfter for, fratrækkes denne købsbeløbet.

Hvis du benytter din fortrydelsesret, refunderer vi alle betalinger modtaget fra dig, herunder leveringsomkostninger (dog ikke ekstra omkostninger som følge af dit eget valg af en anden leveringsform end den billigste form for standardlevering, som vi tilbyder), uden unødig forsinkelse og under alle omstændigheder senest 14 dage fra den dato, hvor vi har modtaget meddelelse om din beslutning om at fortryde denne aftale. Vi gennemfører en sådan tilbagebetaling med samme betalingsmiddel, som du benyttede ved den oprindelige transaktion, medmindre du udtrykkeligt har indvilget i noget andet. Vi kan ikke gennemføre en tilbagebetaling til 3. person (en anden person end den oprindelige køber), også selvom dette drejer sig om en gave.

Vi kan tilbageholde tilbagebetalingen, indtil vi har modtaget varen retur, med mindre du inden da har fremlagt dokumentation for at have returneret den.
Hvis du fortryder købet, skal varen sendes til:
MiniZoo.dk (MiniZoo)
Tårnby Torv 7
2770 Kastrup

Du kan også fortryde købet ved at give tydelig meddelelse og aflevere den personligt på ovenstående adresse mod forudgående aftale.

Hvad skal jeg sende med tilbage?
Du skal vedlægge en kopi af ordrebekræftelsen og du skal udfylde retur-/ombytningsformularen med tydelig meddelelse om, at du enten ønsker at udnytte fortrydelsesretten eller at du ønsker at ombytte. Vi modtager hverken pakker uden omdeling (med mindre det på forhånd er aftalt) eller pakker sendt pr. efterkrav.

Hvis der er noget galt med varen (reklamationsret)
Købelovens mangels regler kan finde anvendelse på varekøb, og når du handler på Huntershop.dk har du selvfølgelig 24 måneders reklamationsret. Det betyder, at du enten kan få varen repareret, ombyttet, pengene tilbage eller afslag i prisen, afhængig af den konkrete situation.

Det er selvfølgelig et krav, at reklamationen er berettiget, og at manglen ikke er opstået som følge af en fejlagtig brug af produktet, bid eller gnaven, almindelig slitage eller anden skadeforvoldende adfærd med produktet.

Hvor hurtigt skal jeg reklamere?
Du skal reklamere indenfor ”rimelig tid” efter, at du har opdaget manglen ved varen. Hvis du reklamerer inden for to måneder efter, at manglen er opdaget, vil reklamationen altid være rettidig. Vi betaler fragten i forbindelse med reklamationen ved at sende dig en returlabel som pdf via e-mail. Hvis du selv vælger at sende en reklamation tilbage uden at have taget kontakt til os og med en anden fragtmetode, dækker vi dine "rimelige" fragtomkostninger.

Varen sendes til:
MiniZoo.dk (MiniZoo)
Tårnby Torv 7
2770 Kastrup

Vi har brug for følgende information, når du sender varen retur til os
Når du returnerer varen, bedes du oplyse, hvad problemet er, så detaljeret som muligt. Det er ikke et krav, men det letter vores sagsbehandling, og minimerer ekspeditionstiden for reklamationen.

Du skal sende varen som en pakke, så den er forsikret og kan spores, hvis du vælger at sende pakken retur med anden fragtmetode end den, vi tilbyder. Vi modtager hverken pakker uden omdeling eller pakker sendt pr. efterkrav. Du har selv ansvaret for, at den når frem til MiniZoo®. MiniZoo® er ikke ansvarlige for at erstatte varer til reklamation, der ikke når frem. Derfor er det vigtigt at pakken sendes forsikret, så den kan spores. Kontakt os altid, hvis du er i tvivl om hvilken type forsendelse du skal vælge. Husk, at varen altid skal sendes tilbage til os forsvarligt emballeret.

Varer i shoppen
Produkternes funktion, opbygning og udtryk for den enkelte model skal leve op til fastsatte krav af producenten ved kvalitetstjek på fabrikkerne, men vær opmærksom på at der fra produktion til produktion kan forekomme mindre ændringer i farve, logo, materiale, m.m. Dette kan skyldes, producenten har lavet en mindre forbedring, at der ikke længere var muligt af bruge samme materiale eller lign.

Brug af rabatkoder
Vi kører indimellem rabatkampagner på eks. Facebook og i samarbejde med partnere i form af en rabatkode. Rabatkoden skal indtastes, når du har lagt en vare i indkøbskurven. Vil du bruge en rabatkode, skal du være opmærksom på, at du ikke kan benytte rabatkoden på varer, der i forvejen er til nedsat pris. Disse er markeret med 'tilbud' eller 'rabat'. Ligeledes skal du være opmærksom på, at du ikke kan kombinere to eller flere rabatkoder på samme køb, og at du heller ikke kan købe gavekort til nedsat pris med en rabatkode.

Kontakt os hvis du har spørgsmål til brugen af rabatkoder.

Service-mail ved afbrudt køb
Vi vil gerne sikre at din ordre går fejlfrit og korrekt igennem til os. Hvis du har forsøgt at gennemføre et køb på MiniZoo.dk, men købet er blevet afbrudt på grund af en fejl i et vores systemer, eller at købet er afsluttet af dig før betalingen er registreret (intentionelt eller ved en fejl), vil du modtage en service e-mail fra os umiddelbart efter. Denne service e-mail modtager du fra os uafhængigt af, om du har abonneret på et nyhedsbrev eller ej. Service e-mailen vil du kun modtage én gang efter hvert afbrudt køb og den vil derfor ikke kræve en afmelding. Du vil kun modtage denne service e-mail, hvis du har godkendt vores handelsbetingelser inden du er nået frem til betalingssiden. 
 
Ansvarsfraskrivelse
Udover den ovenfor nævnte fortrydelsesret samt reklamationsret påtager MiniZoo® sig ikke noget ansvar for den leverede vare. MiniZoo® er alene ansvarlig for skade forvoldt den leverede vare, såfremt det kan godtgøres, at skaden skyldes fejl begået af MiniZoo®. MiniZoo® er ikke ansvarlig for skader, der direkte eller indirekte er forårsaget af tredjemand.
Diverse links angivet til andre websites på MiniZoo.dk’s hjemmeside er uden for MiniZoos kontrol, hvorfor MiniZoo® på ingen måde kan drages til ansvar for indholdet på de pågældende sider.
 
Force Majeure
MiniZoo® er ikke ansvarlig for manglende eller forsinket opfyldelse af aftaler, der skyldes force majeure, herunder men ikke begrænset til krig, optøjer, borgerlige uroligheder, offentlige myndigheders indgreb, strejke, lockout, import- og eksportforbud, mangel på arbejdskraft eller nogen anden årsag, der ligger udenfor MiniZoos kontrol, og som vil kunne forsinke eller forhindre leveringen af en vare. I sådanne tilfælde udskydes leveringen i et tidsrum svarende til hindringens varighed, og leveringen til den dertil udskudte leveringstid anses i enhver henseende for rettidig.
 
Hvad gør vi med dine personlige oplysninger (persondatapolitik)
Læs vores særskilte afsnit om persondatapolitik - klik her
 
Klageadgang
Hvis du vil klage over dit køb, skal du rette henvendelse til MiniZoo® hurtigst muligt. Hvis det ikke lykkes os at finde en løsning, kan du indgive en klage til Center for Klageløsning, såfremt betingelserne herfor er opfyldt:

Center for Klageløsning
Toldboden 2
8800 Viborg
www.forbrug.dk

Ændringer af handelsbetingelser
MiniZoo® forbeholder sig retten til at ændre disse handelsbetingelser i det omfang det er nødvendigt. Dette kan være for at tilpasse handelsbetingelserne ændrede lovkrav eller lignende.

 

Standardfortrydelsesformular

(Denne formular udfyldes og returneres kun, hvis fortrydelsesretten gøres gældende)

 

Hent fortydelsesformular (ret til og gem som PDF)